Klachten over geen of (ver)late automatische persalarmering
Als er geen (of niet tijdig genoeg) automatisch persalarm voor één van de 17 incidenten wordt gegeven, dan kunnen vertegenwoordigers van de media een klacht hierover indienen.
Klacht indienen bij geen of (ver)late automatische persalarmering
Als er geen (of niet tijdig genoeg) automatisch persalarm voor één van de incidenten van de lijst van automatische persalarmeringen wordt gegeven, dan kunnen vertegenwoordigers van de media een klacht hierover indienen. Daarvoor heeft de NVJ onderstaand klachtenformulier beschikbaar. De klacht wordt automatisch naar de communicatieafdeling van de desbetreffende politieregio gestuurd. De NVJ houdt bij welke en hoeveel klachten er worden ingediend.
Indienen klacht persalarmering
Klacht indienen als houder van een Landelijke Politieperskaart bij hinder van werk
Wat te doen als houders van een Landelijke Politie Perskaart tegenwerking ondervinden of belemmerd worden bij de verslaglegging van bijvoorbeeld een incident? Daarvoor heeft de NVJ een speciaal e-mailadres beschikbaar. Alle klachten worden door de NVJ beoordeeld en doorgestuurd naar de betreffende communicatieafdeling van de desbetreffende hulpdienst of politieregio. De NVJ houdt het aantal en de aard van de klachten bij.
Je kunt een klacht via info@politieperskaart.nl indienen. Vermeld in de mail in ieder geval de volgende zaken:
In het onderwerpveld van de mail ‘Klacht tegenwerking LPP-houder door hulpdiensten’
Je volledige naam, beroep en contactgegevens
Tijd, datum en plaats van het incident
De aard van de klacht en een korte beschrijving van hetgeen is voorgevallen
Eventuele dienstnummers of namen van de betrokken medewerkers van de hulpdienst