)
NVJ en Free Press Unlimited willen in STER-spot kiezers bewust maken van belang journalistiek
Van 21 tot en met 28 oktober zenden de NVJ en Free Press Unlimited een radiospot uit via de STER op NPO Radio 1, waarin de organisaties oproepen om het belang van vrije en onafhankelijke journalistiek te beschermen, juist in aanloop naar de verkiezingen van 29 oktober.
)
Fotograaf: Sander Koning
Met het initiatief willen de NVJ en FPU de kiezer bewust maken van het belang van de journalistiek voor het uitbrengen van hun stem. De campagne benadrukt dat persvrijheid niet langer vanzelfsprekend is: journalisten zijn niet meer veilig, een deel van de politiek bemoeit zich met ons domein.
De boodschap - uitgesproken door Rowan Blijd, vicevoorzitter van de NVJ - is helder: ‘Weeg op 29 oktober ook mee in welk land u wilt leven. Een democratische rechtsstaat heeft vrije journalistiek nodig. Zonder journalisten tasten we in het duister.’
De radiospotten zijn gemiddeld twintig seconden lang en worden gedurende de dag verspreid uitgezonden. Naar verwachting bereiken de spots ruim 600.000 luisteraars in de doelgroep van 25 tot 67 jaar, die de boodschap gemiddeld drie keer zullen horen.
Meer nieuws
)
)
)