Marloes Berings

Sinds wanneer werk je voor de NVJ?

‘Sinds februari 2022 als marketingmedewerker en specifiek campagne marketeer bij PersVeilig.

Waarom NVJ?

‘Voor mij is het belangrijk dat ik werk voor een organisatie waar mensen centraal staan. Ik vind het fijn om te werken voor een organisatie die de wereld een beetje vooruit helpt, mensen sterker maakt, verbindingen legt, vertrouwen uitstraalt en inclusief is. We zijn echt bezig met iets op te bouwen en het is prettig daarvan deel uit te maken.’

Wat doe je voor werk?

‘Alles wat met communicatie en marketing te maken heeft rondom PersVeilig. Dus website, social media, events, onderzoek en campagnes. Ik vind PersVeilig op mijn lijf geschreven. We zijn er om de positie van journalisten te versterken tegen geweld en agressie; we geven journalisten een back-up. Sommige vinden dat agressie een beetje bij het vak hoort, of dat journalisten zelf hun problemen moeten oplossen. Wij vinden dat je in een veilige werksfeer moet kunnen werken. Een ook dat je een incident te allen tijde moet melden. Voor jezelf en om zicht te krijgen op de omvang van deze problematiek.’

Waar blink je in uit?

‘In het creatieve en associatieve denken, het enthousiast zijn en het hebben van ideeën. En dat ik me ergens in vast kan bijten om tot de essentie te komen.’

Wat heb je hiervoor gedaan?

‘Ik was adviseur communicatie en fondsenwerving bij Exodus, een organisatie die zorgt voor de veilige integratie van ex-gedetineerden. Ik heb me 17 jaar ingezet voor de veilige terugkeer van ex-gedetineerden.’

Ik wil altijd nog:

‘Binnen mijn vakgebied wil ik me nog meer verdiepen in de psychologie binnen de communicatie. Wat werkt? Waarom werkt het? En hoe creëer je de juiste setting zodat mensen in beweging komen? Dat is de uitdaging van ons vak.

En privé wil ik nog altijd heel graag een theereis maken naar Taiwan of Japan.'


Contact