Rondetafeldiscussie en diner voor programmamakers op 14 april

dinsdag 11 maart 2014

De NVJ nodigt programmamakers die geen lid zijn van de NVJ uit voor een rondetafeldiscussie met diner en netwerkborrel op 14 april op het Mediapark. Journalist en radiopresentator Niels Heithuis (foto) leidt de rondetafeldiscussie met niet-leden die werkzaam zijn bij de publieke omroep, commerciële zendgemachtigden, regionale of lokale omroep, en bestuursleden van de NVJ.

Onderwerpen die aan bod kunnen komen:

  • (tijdelijke) contracten
  • kwaliteit van programma’s
  • fusies van omroepen
  • reorganisaties
  • redactiestatuten
  • inschaling
  • herplaatsing
  • werkdruk
  • tarieven

De NVJ is bovenal geïnteresseerd in de ervaringen en onderwerpen die de niet-leden hebben. Wat zijn hun wensen? Wat zou de NVJ als eerste moeten oppakken?

Uit een enquête die de NVJ in 2013 hield onder haar leden, bleek dat solidariteit hoog scoort. Ook de ideële kant van het werk van de NVJ, zoals de inzet voor persvrijheid en collectieve en individuele belangenbehartiging worden belangrijk gevonden. De NVJ heeft de resultaten van dit onderzoek vertaald in haar producten- en dienstenaanbod.

In 2014 onderzoekt de NVJ per beroepsgroep waarom potentiële leden geen lid zijn van de NVJ. Op 14 april is het de beurt aan programmamakers. De NVJ wil als onderhandelaar haar positie bij de omroep versterken en haar dienstverlening afstemmen op de wensen van programmamakers. Zowel werknemers, contractanten, freelancers als starters zijn van harte welkom.  

Na de bijeenkomst volgt vóór de zomer een campagne onder de programmamakers en omroepsecretaris Tom Gibcus zal de uitkomsten van de discussie gebruiken als input voor zijn werk.

Programma 

18.00 uur ontvangst met borrel

18.30 - 19.30 uur dinerbuffet

19.30 - 21.00 uur rondetafeldiscussie

21.00 - 22.00 uur borrel

Locatie

Studiocentrum (op het Mediapark), Sumatralaan 45, Hilversum.

Aanmelden

Stuur een e-mail aan Andrea von der Möhlen, hoofd marketing en communicatie van de NVJ: amohlen@nvj.nl o.v.v. naam, functie en mediabedrijf.