Thomas de Heide over de waarde van print

donderdag 11 oktober 2018

Bladenmakers laten zich op 2 november een hele dag bijpraten over de nieuwste trends op het gebied van magazines. Dat gebeurt tijdens de Mag Inspiration Day die wordt georganiseerd door Magazine Media Associatie (MMA) en de NVJ. Thomas de Heide, voorzitter van NVJ Tijdschriften en werkzaam bij FD Persoonlijk, vertelt waarom iedereen die in deze sector werkt dit evenement moet bezoeken. En waarom lezers het heerlijk vinden om een tijdschrift te lezen.

(foto: Binh Tran)

Thomas de Heide:  ‘Een tijdschrift is een relax-moment. Van lezers horen we dat zij het in het weekend heerlijk vinden om een blad te lezen, omdat ze eigenlijk scherm-moe zijn. Je product moet wel goed zijn. Het moet er super aantrekkelijk uitzien, de beste verhalen bevatten, de mooiste fotografie en een goed bladritme. Zolang je blijft investeren, blijf je altijd lezers boeien. Digitaal of print, het is niet het een of het ander. Ik denk dat beide elkaar mooi aanvullen.

Mag Inspiration Day is hét evenement om geïnspireerd te raken en van elkaar te leren. Verder is het een mooie gelegenheid om te netwerken, want hier komen werkgevers, redacties en freelancers bij elkaar. Je wordt de hele dag bijgepraat over de nieuwste trends op het gebied van magazines door sprekers uit binnen- en buitenland. Zo gaat mediatrendwatcher en voormalig hoofdredacteur van Huffington Post UK Carla Buzasi vertellen wat de internationale trends zijn in magazine media.

Edel Rodriguez, art director en covermaker voor Time Magazine en Der Spiegel, werd bekend met zijn sterke covers van president Donald Trump. Hij gaat in op de kracht van een goede cover en geeft tips hoe je als redactie nog betere covers kunt maken.

Een van de Nederlandse sprekers is Karin Winkel, Manager Shared Service Center Communications bij KLM. Er komen dus ook mensen aan het woord van buiten de tijdschriftsector. Haar verhaal gaat over het invoeren van het personeelsmagazine Blue. Bedrijven als KLM zijn heel erg met digitaal bezig maar ook zij zien de waarde van print. In het voorwoord van hun eerste nummer schreven ze dat mensen behoefte hebben aan iets wat langer blijft liggen en wat je op enig moment weer oppakt. En dat is wat een tijdschrift is.’

Mag Inspiration Day

De eerste Mag Inspiration Day vindt plaats op 2 november in B.Amsterdam. De toegangsprijs is €25,- exclusief btw voor leden van NVJ of MMA en €50,- exclusief btw voor niet-leden.

Let op: er zijn nog enkele tickets verkrijgbaar, dus meld je snel aan: Maginspirationday.com