In de komende maanden organiseren we in het kader van de campagne “Fotojournalistiek heeft een Prijs” meerdere acties. Op deze manier willen we aandacht vragen voor fotojournalistiek in Nederland en de slechte positie van fotojournalisten.
In de komende maanden organiseren we in het kader van de campagne “Fotojournalistiek heeft een Prijs” meerdere acties. Op deze manier willen we aandacht vragen voor fotojournalistiek in Nederland en de slechte positie van fotojournalisten.
Een suggestie van een van onze NVF-leden nemen we heel graag over: deel de JA/NEE sticker "Fotojournalistiek heeft een Prijs" via social media. De bedoeling is om de stickers algemeen te delen met de hashtag #fotojournalistiekheefteenprijs. Tag hierin desgewenst ook een of meerdere collega’s, zodat ook zij laten weten de collega's te ondersteunen. De reden dat we voor 23 november kiezen is het overleg met fotojournalisten over de nieuwe werkwijze van het ANP. Met de sticker-actie grijpen we elke aangelegenheid aan om aandacht te vestigen op de positie van fotojournalisten.
Daarom: op vrijdag 23 november roepen we leden op om:
De NVF wil op maandagavond 17 december een debat organiseren met opdrachtgevers en fotografen. Onderwerp van het gesprek is de waarde van het vak, de kwaliteit en de prijs. Het programma en de datum worden binnenkort bekendgemaakt. Reserveer de datum alvast in je agenda.
In januari voert de NVF campagne bij vier mediaorganisaties. Tussen 11.30 en 13.30 deelt de NVF het beeldboek ‘Fotojournalistiek heeft een prijs’ uit en hot dogs. Daarnaast verzorgt een fotojournalist een workshop over het vak voor redacteuren, beeldredacteuren en hoofdredactie. Het doel is om met journalisten in gesprek te gaan over de waarde van fotojournalistiek en over een goede prijs. De NVF roept NVF-leden en niet-leden op om de volgende dagen in hun agenda te reserveren:
Ideeën voor de campagne "Fotojournalistiek heeft een Prijs" zijn van harte welkom. Meld je idee bij NVF-secretaris Rosa Garcia López, rgarcialopez@nvj.nl.