Het publiek bij het NVJ-evenement Ben jij Futureproof? kreeg twee turbotrainingen cadeau: Filmen met je smartphone en Hoe werf je opdrachten. Hier de belangrijkste do’s en don’ts op een rijtje.
Het publiek bij het NVJ-evenement Ben jij Futureproof? kreeg twee turbotrainingen cadeau: Filmen met je smartphone en Hoe werf je opdrachten. Hier de belangrijkste do’s en don’ts op een rijtje.
Erg handig, die smartphone-camera. Tegenwoordig is de kwaliteit zo goed dat je er professioneel uitziende video-opnamen kunt maken. Journalisten kunnen direct van nieuwsgebeurtenissen opnamen maken en op de website plaatsen, een video kan als aanjager dienen naar een artikel, of evenementen kunnen worden aangekondigd. Een paar tips waar je in elk geval rekening mee moet houden:
Veel zzp'ers in de creatieve industrie en media zien op tegen het maken van contact met (nog) onbekende klanten. Maar je kunt je wel degelijk goed voorbereiden. Het gaat er vooral om dat je daadwerkelijk start. Enkele lessen van communicatieadviseur en docent Mark Schotman:
>
Smaakt dit naar meer? De NVJ Academy organiseert meerdere keren per jaar de cursussen Filmen met je Smartphone en Hoe werf je opdrachten? Daarnaast biedt de NVJ Academy nog vele andere interessante cursussen.
Ben jij Futureproof? was de titel van het evenement over de toekomst van media en mediamakers. Het evenement werd georganiseerd door NVJ Tijdschriften en gehouden op 16 juni 2016.
Naast de twee turbotrainingen gaf Erik van Heeswijk (CleverLions) een presentatie over content, formats en kanalen: ‘De journalistieke gemeenschap wordt kleiner, maar wel beter’