Met korting naar Mediafacts Uitgeverscongres

woensdag 27 mei 2015

De toekomst van de journalistiek is hét thema van het Mediafacts Uitgeverscongres op 11 juni in De Fabrique in Utrecht. Met ondermeer: Christian van Thillo (De Persgroep; foto), Geert-Jan van der Snoek (TMG) en Peter de Mönnink (Sanoma Media Netherlands / SBS Broadcasting). Daarnaast worden de resultaten bekend gemaakt van een groot scenario-onderzoek naar de ontwikkeling van de journalistiek tussen nu en 2015, met reacties van onder meer de hoofdredacteuren van NOS Nieuws en RTL Nieuws. NVJ-leden die dit congres willen bijwonen betalen 175 euro in plaats van 395 euro. 

“Meedeinen op de golven van transitie is voor de overheid geen optie”, zo blogde René van Zanten, directeur van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek, onlangs. Zijn fonds interviewde 150 experts uit de mediasector en daarbuiten over de toekomst van de journalistiek. Dat leverde vier scenario’s op die op 11 juni bekend worden gemaakt tijdens het Mediafacts Uitgeverscongres.

Deze scenario’s met vier van de meest waarschijnlijke richtingen waarin de journalistiek zich tot 2025 kan ontwikkelen, dienen als handvat: mediabedrijven zoeken namelijk naar meer houvast voordat zij hun innovatie-euro uitgeven aan een hypermodern project dat een paar jaar later wel eens hopeloos ouderwets kan blijken te zijn; businessmodellen veranderen en verouderen immers steeds sneller, zeker ook in de mediasector.

Journalistiek verandert door mobiele revolutie
Dat de journalistiek verandert door de mobiele revolutie zal worden onderstreept tijdens lezingen van ceo’s van mediabedrijven als De Persgroep (Christian van Thillo), de Telegraaf Media Groep (Geert-Jan van der Snoek) en Sanoma Media Netherlands / SBS Broadcasting (Peter de Mönnink). Daarnaast werpen sprekers uit Zweden en de Verenigde Staten een internationaal licht op deze materie. Topthema’s als ‘Mobiel’, ‘Online Video’ en ‘Big Data’ hebben enorme implicaties voor de manier waarop journalistiek wordt geproduceerd en gedistribueerd, zoals 11 juni zal worden geïllustreerd.

Meer informatie

Datum & tijd: donderdag 11 juni 2015 , 09:45 — 18:00 
Locatie: De Fabrique Evenementenlocatie, Westkanaaldijk 7, 3542 DA Utrecht

Lees hier alles over de sprekers en onderwerpen van het Mediafacts Uitgeverscongres 2015. Een dag om niet te missen voor iedereen die actief is in de mediawereld, zeker ook journalisten! Dit is bovendien geen congres met saaie theorie, maar met praktische tips en bewezen casuïstiek, voor u verzameld vanuit innoverende mediabedrijven uit diverse wereldregio’s.

50% korting via de NVJ!
NVJ-leden kunnen dit congres bezoeken voor de kortingsprijs van slechts 175 euro, in plaats van de normale prijs van 395 euro. Inschrijven voor leden gaat als volgt:

1) Ga naar www.uitgeverscongres.nl/nu-inschrijven 
2) Click op de grote rode button ‘Nu inschrijven’
3) Vul enkele verplichte velden van het aanmeldformulier in
4) Bij ‘kortingscode’ invullen: MUC2015_NVJ

Na het congres ontvangt elke ingeschreven persoon dan een factuur van 175 euro.