Checklist onderhandelen

Ga jij de onderhandeling in met een werkgever? Wil je weten of het voorgestelde tarief klopt? Bereid je dan goed voor met onze checklist! Neem deze lijst mee naar je gesprek, zodat je zeker weet dat je alle belangrijke vragen stelt.

  • Wat houdt de opdracht in?
  • Welke functie wordt als uitgangspunt gehanteerd voor de opdracht?
  • Welke argumenten worden hierin meegenomen?
  • Wat is de duur van de opdracht?
  • Heb ik voldoende en concrete informatie om de opdracht uit te voeren?
  • Welke waarde ken ik mijn ervaringsjaren, specialisme, complexiteit etc. toe?
  • Heb ik rekening gehouden met bijkomende kosten, zoals gebruik van eigen apparatuur?
  • Heb ik helder wat ik van mijn uurtarief moet bekostigen: zoals pensioen, uitval bij ziekte/arbeidsongeschiktheid, opleiding, vakantie/rustdagen, etc?
  • Wordt de opdracht buiten reguliere kantooruren uitgevoerd? Denk dan aan onregelmatigheidstoeslag.
  • Heb je al eerder werkzaamheden voor deze opdrachtgever uitgevoerd?
  • Heb je een overzicht van je ervaringsjaren?
  • Heb ik mijn ''wisselgeld'' op orde bij het onderhandelen?
  • Heb je behoefte aan specialistisch advies? Leden kunnen contact opnemen met een van onze juristen.

Jouw adviseur