Inhoud
Wij leren je de kneepjes van het vak door o.a. de volgende onderwerpen te behandelen:
- De ins en outs van advertentieprogramma’s van Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en YouTube;
- De mogelijkheden voor doelgroepsegmentatie per kanaal;
- Het leren analyseren van de advertentieresultaten;
- Het optimaliseren van campagnes op basis van resultaten.
Na deze training
- Ken je de mogelijkheden van de advertentieprogramma’s van Facebook, Twitter, LinkedIn en Adwords
- Weet je hoe je een advertentie op de juiste doelgroep richt
- Ken je de verschillende type advertenties
- Ben je in staat om de resultaten van advertentiecampagnes te analyseren
Voor wie
Deze training is gericht op freelance journalisten, auteurs, vertalers en mediaprofessionals die al goed actief zijn op Social Media en graag willen leren om zelfstandig (en kleinschalig) te investeren in de bekendheid van hun online (en offline) identiteit. Bijvoorbeeld voor meer volgers, of meer aandacht voor hun eigen website, artikelen of producten.
Tip: wij raden aan om eerst de training 'Social Media en online identiteit’ te volgen.
Werkvorm
In de training gaan we direct al praktisch aan de slag met bovenstaande onderwerpen. De training heeft een persoonlijke aanpak zodat iedereen terecht kan met persoonlijke vragen. We werken daarom in deze training met een kleine groep (maximaal 10 deelnemers).
Trainers
Deze training wordt gegeven door Anne Jellema en Lajla Brinkhoff, eigenaren van Online Advertising en Social Media Bureau JB Promotions.
Anne Jellema heeft al ruim 10 jaar ervaring in de online branche. Zij doorliep alle disciplines die van belang zijn voor een goede online aanwezigheid: webdesign, functioneel ontwerp, webdevelopment, Google optimalisatie, customer journey en online advertising. Haar kracht ligt in het vinden en bereiken van de juiste doelgroep online.
Lajla Brinkhoff werkt sinds 6 jaar in de online branche als marketeer. Lajla is specialist in het segmenteren van de juiste doelgroepen online en het analyseren van campagnedata. Zij kent de verschillende Social Media kanalen en bijbehorende advertentieprogramma’s van buiten en is altijd op de hoogte van nieuwe functies en mogelijkheden.
Kosten
- Prijs niet-leden € 260,- / Prijs 20% korting € 208,- / Prijs 30% korting € 182,- / Prijs ZZP 50% korting € 130,-
- Alle cursussen van de NVJ Academy zijn toegankelijk voor zowel leden als niet-leden van de NVJ.
- Leden van de NVJ, NVF, Auteursbond, Nieuwspoort en De Coöperatie ontvangen 20% tot 50% korting op de toegangsprijs. Je ledenprijs is zichtbaar wanneer je bent ingelogd.
- Kosten zijn vrij van BTW en fiscaal aftrekbaar als beroepskosten voor de inkomstenbelasting.
Overige informatie
- Duur 6 uur
- Maximaal 10 deelnemers
- Bij de cursus zijn koffie/thee/frisdrank en een lunch inbegrepen.
- Neem je eigen laptop mee, voor Wifi wordt gezorgd.
Incompany
Bij inschrijving van meer dan 6 personen van eenzelfde organisatie bestaat er de mogelijkheid om de cursus incompany te houden. Neem hiervoor contact met ons op via nvjacademy@nvj.nl of bel 020-3039 739.
Het is helaas niet meer mogelijk om je voor deze cursus in te schrijven